Motto: "Člověka limituje jen jeho fantazie."

Březen 2013

Velký výlet do NY - part 7

24. března 2013 v 21:24 | Nady |  Z cest
pondělí, 6. týden
Poslední den našeho výletu do Města mrakodrapů. Bagáž je připravena, ukládáme ji do "úschovny" a vyrážíme do města. Protože jsme si v sobotu s Petrem koupili kombinovaný lístek na Top of the Rock a MoMA, máme poslední šanci navštívit MoMA. Bagáž se tam brát nesmí, vlastně taková newyorská klasika.

Je chvíli po deváté, když se složitým labyrintem prohlídky, šatny, kolem fronty na lístky dostaneme k místu kontroly lístků. Tam nás odkážou na onformace, že nám tam na základě našich lístků vydají místní. Ok, ok. Takže ještě jednou labyrint. Slavnostně procházíme dovnitř, do MoMA alias musea moderního umění. Mají zde stálé sbírky i jednorázové výstavy. Pro nás nejzajímavější jsou horní patra, bereme to tedy odshora. Úplně nejvýše je aktuálně výstava věnovaná hračkám.

V celém objektu MoMA není žádný zákaz fotografování. Leč přijde mi to trochu jako svatokrádež a tak nefotím. Jen jedna dokumentační z výstavy her a hraček.

V MoMA si opět připomínám, proč tak miluju impresionisty. Poprvé vidím jejich díla naživo a jsem uchvácena ještě více. Ale mají tu i jiné moje oblíbence, van Gogha, Dalího, Warhola... Je to prostě krása. Škoda, že máme tak málo času. Máme i audio-průvodce, takže si o vybraných obrazech pouštím záznam. Jsou tam nejen popisy či vznik obrazu, ale i různé zajímavosti.

Musíme si nechat ještě dostatek času na MoMA shop. Asi už jsem psala, že ve státech mívají muzea i galerie dobře vybavené "gift-shopy". MoMA je ale v tomto ještě naprosto extra. Nejenže nabízejí upomínkové předměty ve formě plakátů, pohlednic a nejrůznějších výrobků s logem MoMA. Nabízejí ale také velkou škálu designových výrobků od současných výtvarníků a to od nábydku, přes pomůcky na vaření až po různé doplňky a oblečení. Inovativní je nejen design, ale často i materiál. Například tato "papírová" peněženka, která vydrží leta (v ruce máte opravdu pocit, že je to papír). Doporučuju navštívit aspoň virtuálně.

Je opravdu těžké si narychlo (máme asi 10 minut) něco vybrat. Jsem naprosto nepřipravená na tu nepřebernou nabídku. Kupuju několik pohledů se známými díly na památku, barevnou tužku s logem MoMA, pár dalších vtipných drobností, karty ve stylu Tima Burtona a pro muže Supermanskou peněženku.

Fofrem se vracíme zpět do Brooklynu pro batožinu. Mezi naším a Alesandřiným hostelem potkáváme skupinku sprejerů, kteří se právě chystají v akci. Mají na zemi vyskládané spreje, hraje jim k tomu hudba z otevřeného auta... Mám nutkání udělat pár sprejerských fotek. Leč jsem bačkora, takže nemám odvahu se zeptat a už vůbec ne je fotit, aniž bych se zeptala. Ale cuká mi v prstech dlouho. Jdeme kolem nich i zpátky, s batožinou. Jsem měkká.

Když to pak vyprávím Petrovi (kterého zjevně nezaujali), říká mi, že jsem trubka. Že by jim to určitě nevadilo a ještě by mi zapózovali. Předpokládá, že na daném místě jsou graffiti povolené. Asi má pravdu, protože byl jasný slunečný den, poledne, ... Co naplat. Žádnou sprejerskou fotku nemám. Vlastně nakonec nemám ani skoro žádnou fotku z Brooklynu, plného starých továren, často opuštěných, se spoustou zajímavých objektů a ještě zajímavějších detailů. Prostě. Těch podnětů je najednou přespříliš. Příště snad budu chytřejší.

Z Brooklynu zpátky na Manhattan, nalodit do busu a frčíme zpátky do Bethesdy. Než se nám podaří opustit New York, padá už tma. V té vynikají světla odjíždějících autobusů. Je jich nekončící kolona, jeden za druhým...

Velký výlet do NY - part 6

17. března 2013 v 13:38 | Nady |  Z cest
neděle, 5. týden
Noc opravdu stála za to. Skoro jsem nespala.
Ráno jsme nikam nespěchali a tak jsem si mohla vychutnat wafle k snídani a velký čaj. S mlékem, samozřejmě.
Po snídani jsme vyrazili opět do ulic.

Jedna fotka z newyorské podzemky:

a vystupujeme rovnou v centru, na Times square.

Je dost hnusně, cca 5°C a prší. Nemám ani šálu. Naštěstí je tu dostatek stánků s deštníky, pláštěnkami a šálami, takže za chvíli je mi mnohem tepleji.

Skrze Times square procházíme směrem nahoru. V tak hnusném počasí máme v plánu muzea. Než se dostaneme k přírodopisnému muzeu, potkáváme už v metru davy lidí. Až posléze nám dojde, že celá ta fronta (představte si ji třeba jako plný Václavák) je do onoho muzea. Představa vystát tu frontu není ani tak strašná jako představa, jak to asi vypadá vevnitř. Program "muzeum" rušíme. Místo toho hledáme v blízkosti Central parku něco k obědu. Hloupý to nápad, pravda. Nakonec ale najdeme, malou, schovanou pizzerii. Všichni jsou spokojeni. Trochu se ohřejeme, najíme a domluvíme další plán. Po obědě ještě vyrážíme najít nepostradatelný Starbucks. Pro Petra kafe, pro mě megačaj :)

Přestalo pršet a tak se jdeme courat po Central parku.
Pokud se nedíváte příliš zblízka - viz hladina jezírka zde

vypadá to tam téměř idylicky. Spousta zajímavých, romantických zákoutí s malými altánky, ostrůvky kamenů i plno zeleně.

Taky půjčovna loděk a několik pouličních bavičů, od hudebníků až po klauny s bublinami. A kašny samozřejmě. Některé i s lekníny.
Okolo Central parku jsou ty nejdražší obytné domy. Mají totiž výhled do zeleně, což je na tomto ostrově vzácné.

Z klidu parku se vracíme do tepajícího města. Rovnou na 5th Avenue.

Je na ní také největší, nejluxusnější a nejproslavenější Apple store. Žel toto jablíčko je jediné, co jsem z něj viděla. Zbytek skupiny je totiž dost antijablíčkářsky naladěný.

A je vidět, že na výlohách si tu nechávají opravdu záležet!

Prošli jsme ji celou. Ten den tam probíha "Polish parade", jakási přehlídka na počest Poláků žijících v New Yorku. Bude jich tam celkem hodně, protože mají i svou školu a na přehlídce bylo v průvodu opravdu hodně červenobílých.

Den jsme zakončili v hospůdce někde v Soho. Nedělě večer bývají ve státech dost mrtvé a to i pokud je po neděli nějaký svátek. Osobně jsem to zakončila ještě slušnou horečkou a byla jsem ráda, že jsem se dostala do postele.

Mini (fe)male - minimalistické květinky a proč si je vybrat

12. března 2013 v 11:40 | Nady |  Nadyrhaní
Minimalistické květinky pro každého. Přímo volají po jaru.

První jarní květinky, sněženky,bledule a narcisky.
Fialky a irisky...
a milované tulipánky v mnohabarvách...
a provedeních...
...i jiné květiny, třeba levandule arůže.
Některé květinky už šly do světa:
a ty ostatní se moc těší, že se do něj taky podívají!

Proč si vybrat takovouto květinku?
  • Jsou malé, minimalistické a přece rozzáří každý outfit.
  • Minibrože jsou vhodné jak pro ženy, tak i na klopu saka, či kapsičku muže.
  • Jen tak neuvadnou, vydrží dlouho (zvláště) bez vody.
  • Jsou velmi odolné a trvanlivé, protože jejich kostra je z polotvrdého nerezu.
  • Jsou vhodné i pro alergiky, nerezová kostra má potravinářský atest.
  • Jsou lehoučké.
  • Závěsné naušnice mají mechanické zapínání z hypoalergenní oceli.
  • Stonky minibrožek jsou z drátu průměru 0,8 mm, takže je můžete píchnout i do jemnějších materiálů. (Doporučuju nejprve vyzkoušet na skrytém místě.)
  • U špendlíkového stonku je vždy i očko, kterým můžete pro jistotu protáhnout malou sicherku.
Nenašli jste tady tu svou oblíbenou květinku? Našli jste jen minibrož a chtěli byste naušnice? Napište mi o ně!

Že jsou tyhle brožky na Vás moc malinkaté? Mám i větší ;)

Vlásenky od Nady u kadeřnice Anety

9. března 2013 v 15:22 | Nady
Veselé barevné vlásenky, jiskřivě odrážející světlo, které skvěle doplní Váš účes. Hodí se nejen na plesy všeho druhu, ale také k jiným společenským i naprosto běžným příležitostem. Celá velká krabice těchto vlásenek je od února k dispozici u kadeřnice Anety Peškové v Chrudimi na Masarykově náměstí.
Cena je 25 Kč za jednu vlásenku.

Vlásenky jsou všech možných barev, od stříbřitě šedivé, přes tmavou i světlou modrou, zelenou, žlutou a zlatavou, růžovou, oranžovou až k červené.

Vytvořeny jsou z českých korálků, základem je vždy korálek broušený (krásně odráží světlo) nebo mačkaný, případně vosková perle. Doplněny jsou pak nejrůznějšími rokajly. Základ vlásenek je černý nebo zlatavě hnědý. Celkem bylo vlásenek 100 ks, vždy alespoň dvě stejné, obvykle alespoň 4 sladěné:

Pokud byste potřebovali nějakou speciální barvu či provedení, napište mi!