Motto: "Člověka limituje jen jeho fantazie."

Velký výlet do NY - part 6

17. března 2013 v 13:38 | Nady |  Z cest
neděle, 5. týden
Noc opravdu stála za to. Skoro jsem nespala.
Ráno jsme nikam nespěchali a tak jsem si mohla vychutnat wafle k snídani a velký čaj. S mlékem, samozřejmě.
Po snídani jsme vyrazili opět do ulic.

Jedna fotka z newyorské podzemky:

a vystupujeme rovnou v centru, na Times square.

Je dost hnusně, cca 5°C a prší. Nemám ani šálu. Naštěstí je tu dostatek stánků s deštníky, pláštěnkami a šálami, takže za chvíli je mi mnohem tepleji.

Skrze Times square procházíme směrem nahoru. V tak hnusném počasí máme v plánu muzea. Než se dostaneme k přírodopisnému muzeu, potkáváme už v metru davy lidí. Až posléze nám dojde, že celá ta fronta (představte si ji třeba jako plný Václavák) je do onoho muzea. Představa vystát tu frontu není ani tak strašná jako představa, jak to asi vypadá vevnitř. Program "muzeum" rušíme. Místo toho hledáme v blízkosti Central parku něco k obědu. Hloupý to nápad, pravda. Nakonec ale najdeme, malou, schovanou pizzerii. Všichni jsou spokojeni. Trochu se ohřejeme, najíme a domluvíme další plán. Po obědě ještě vyrážíme najít nepostradatelný Starbucks. Pro Petra kafe, pro mě megačaj :)

Přestalo pršet a tak se jdeme courat po Central parku.
Pokud se nedíváte příliš zblízka - viz hladina jezírka zde

vypadá to tam téměř idylicky. Spousta zajímavých, romantických zákoutí s malými altánky, ostrůvky kamenů i plno zeleně.

Taky půjčovna loděk a několik pouličních bavičů, od hudebníků až po klauny s bublinami. A kašny samozřejmě. Některé i s lekníny.
Okolo Central parku jsou ty nejdražší obytné domy. Mají totiž výhled do zeleně, což je na tomto ostrově vzácné.

Z klidu parku se vracíme do tepajícího města. Rovnou na 5th Avenue.

Je na ní také největší, nejluxusnější a nejproslavenější Apple store. Žel toto jablíčko je jediné, co jsem z něj viděla. Zbytek skupiny je totiž dost antijablíčkářsky naladěný.

A je vidět, že na výlohách si tu nechávají opravdu záležet!

Prošli jsme ji celou. Ten den tam probíha "Polish parade", jakási přehlídka na počest Poláků žijících v New Yorku. Bude jich tam celkem hodně, protože mají i svou školu a na přehlídce bylo v průvodu opravdu hodně červenobílých.

Den jsme zakončili v hospůdce někde v Soho. Nedělě večer bývají ve státech dost mrtvé a to i pokud je po neděli nějaký svátek. Osobně jsem to zakončila ještě slušnou horečkou a byla jsem ráda, že jsem se dostala do postele.

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.